5.29.2008

SOUR BUT SWEET Part 2

Nampak gayanya hasrat aku nak belajar mengurus dan mentadbir sebuah organisasi di negeri menjadi hancur lebur pagi ni bila aku terima surat dari JPA. Hari ni dengan rasminya aku akan terus berkhidmat di pejabat lama dan I've to say good bye to my-ex-to-be office. Dah tak ada jodoh nampaknya... Bila aku kenangkan "muka ganas" yang perlu aku hadapi untuk ntah berapa tahun lagi ni sedikit sebanyak men-demotivate-kan semangat aku. Di campur plak cuti aku dibekukan sampai 12 Jun nanti... Argh!!!!!!!!! Tension-tension. Aku perlu menulis hari ini supaya sedikit sebanyak rasa kekecewaan aku dapat diubat. (You are damn right my friend, Azrul..... blogging may help us manage our emotion). Aku pun kadang-kadang tak tau kenapa begitu susah untuk mengatakan NO kepada our superior walaupun kita tahu kesannya mungkin memeningkan kepala kita di kemudian hari.


But, after I closed my eyes for a moment... after I took a deep breath and emptying my mind.... I realize that all these are the path created for us by Allah swt. Aku sedar bahawa banyak lagi kebaikan yang akan terserlah di sebalik kesusahan yang aku terpikir. Mungkin satu pintu rezki aku tertutup tapi ia mungkin membuka pintu rezki orang lain dan termasuk aku sendiri... kan lebih baik begitu. Tak pe.... from here i'll try to reset my mind.... transform all bad experiences into an inspiring motivation to move forward. Be positive.... ajal, maut, rezeki, jodoh.... semua ditangan Allah. Kita hanya mampu merancang tapi tuhan sahaja yang menentukan apa yang terbaik untuk hamba-Nya.

p/s: Teringat masa muda-muda masuk Endau-Rompin. Aku dok tengah-tengah atas sekali!

No comments:

Post a Comment