9.23.2009

Nostalgia Syawal 1430H/2009M

Jam 8.10 malam, 19 September 2009 kami sekeluarga berada di hadapan kaca TV menanti butiran pengumuman tarikh Hari Raya Aidilfitri oleh penyimpan mohon besar raja-raja. Tepat 8.12 malam disahkan bahawa Hari Raya Aidilfitri jatuh pada hari Ahad 20 September 2009. Kesian gak kat bapak mentua aku sebab 2 paha lembu masih berbaki tak abis dijual. Pada tahun ini aku sekeluarga beraya di rumah mertua di Chini Pahang. Memandangkan isteri aku masih lagi dalam confinement, maka trip berhari raya ke rumah keluarga di Johor ditunda agak lewat sedikit. Memandangkan juga terdapat komitmen kerja yang memerlukan aku bertugas sehingga 9 Oktober 2009, mungkin aku berhari raya selepas tu la agaknya di Johor. Walau berhari raya di mana jua pun, pastinya suasananya begitu riang dan meriah. Tak banyak yang ingin diperkatakan di sini, cuma tatapan gambar kenangan yang diambil sepanjang hari raya pertama....



Buat kalian semua, Selamat Berhari Raya dan didoakan semoga selamat kembali semula ke rumah nanti...

Aku sambung sket lagi.... just received few pictures from my sister Adib of the celebration held in Pontian. Sooo happening and I do really miss the moments. At this point I remembered of my ex-boss's (Encik Baharuddin) view of how Raya may become as ordinary as daily days. I used to argue with him that those days would never be the same unless you the one who being the factor of which make it ordinary. Whatever! The most important is that he is a very good boss and I've learnt lots from him. Thank you boss! Herewith some photos of moments which I think I missed this year...



2 comments:

  1. wah..meriahnye..tapi tak nampak pun kak tiey..

    ReplyDelete
  2. a'ah la... ada tuh, ada satu gambar. Kak Tiey pakai baju kuning air daun hijau... Sibuk sangat hari tu sampai terlupa nak amik gamba aku sekeluarga... heheheh

    ReplyDelete